#ikredhetnietmeer radio 10

#ikredhetnietmeer

Radio 10 benaderde Eigenaar Stephanie Hesterman van budgetcoach.nl voor een interview over hoe groot het probleem eigenlijk is in Nederland. Waar kun je nu nog wel op besparen? Kiezen tussen honger of kou? Mooie vragen vanuit radio 10 die we graag beantwoorden, luister daarvoor hier het fragment terug vanaf minuut 48.

Stephanie Hesterman licht toe: ‘Het was een erg kort interview wegens het overlijden van Queen Elizabeth, maar mooi om te zien dat radio 10 toch tijd maakt om het probleem m.b.t. geldzorgen te bespreken. Schrijnend om te zien dat er bij veel huishoudens echt niet te besparen valt.

Vandaag kwam het mooie nieuws naar buiten dat het kabinet schulden overneemt van mensen die de energierekening niet meer kunnen betalen. Ik ben benieuwd hoe dit exact zal vergaan. De omvang is veel groter dan alleen niet de energierekening kunnen betalen, vele rekeningen blijven liggen en stapelen zich op met alle gevolgen van dien.

Op dit moment ontvangen we zorgwekkende berichten vanuit werkgevers waarbij er ontzettend veel loonbeslagen liggen en vele mensen uitvallen en in verzuim belanden. Door het tekort aan personeel weten ook werkgevers soms even niet meer hoe dit op te vangen.

Gelukkig zijn er ook de mooie berichten vanuit werkgevers die zich preventief inzetten voor hun medewerkers en zo een loonbeslag voorkomen. Lavans B.V. is hier een erg mooi voorbeeld van waarbij we binnenkort dit mooie verhaal kunnen lezen. Een fantastisch voorbeeld van goed werkgeverschap. Er komt op dit moment veel bij de werkgevers terecht en ik hoop dan ook dat we snel meer horen vanuit de overheid om met een structurele oplossing te komen. Kijk naar de landen om ons heen, energie plafond instellen, BTW- en belasting verlaging, maar helaas vanwege te verouderde systemen valt dit niet zo snel in te regelen.

Soms moet ik ook mijzelf even afsluiten als ik dit soort absurde berichten hoor. Waarom niet proactief denken en handelen, maar afwachten tot het een keer fout gaat? En dan hebben we het nog niet over de soms onbegrijpelijke toestanden m.b.t. toeslagen. Ook op dit moment durven mensen geen toeslagen meer aan te vragen, omdat ze bang zijn dit uiteindelijk weer terug te moeten betalen.

Ik focus mij daarom ook graag op de positieve kant en waar wij zelf als organisatie een bijdrage aan kunnen leveren, waarbij we vele werkgevers zoveel mogelijk (preventief) helpen om samen te zorgen voor financiële gezondheid bij medewerkers. Samen pakken we #geldzorgen aan!’

Meer informatie? Maak een afspraak en we lichten graag toe hoe wij jou medewerkers weer financieel fit maken en houden.